Może świszczące uszczelki w drzwiach - jest trochę postów na forum
Falujący wskażnik temp silnika
Zwiń
X
-
Falujący wskażnik temp silnika
Witam od kilku dni zauważylem u siebie falujący wskażnik temp silnika- jadę ok 10km- temp na dworze ok 4 stopnie C. A wskazówka raz na jakiś czas spada na np 70 oC po chwili powraca na 90 oC za kilkanascie sekund spada na 50oC a po chwili powraca na 90.
Ja podejrzewam termostat ale moge sie mylić wiec prosze o porady, jeśli to termostat to jaki kupić- jakiego producenta?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzPrawdopodobnie umarł czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
U mnie tak właśnie było i nie tylko u mnie.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzGdyby to była wina termostatu,to albo silnik by się nie grzał,albo gotował.Prawdopodobnie umarł czujnik temperatury cieczy chłodzącej.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
To są dwa osobne czujniki ale we wspólnej obudowie.
O1 poliftowa: http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1424
O1 przedliftowa: http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1423
Komentarz
-
-
mam ten sam problem, 1.6AKL
wymieniłem już termostat być może nie potrzebnie.
temperatura na wskaźniku nie rośnie nawet po przejechaniu 10km, gdy mam przełącznik ogrzewania na max. bez włączonego wentylatora
Po przekręceniu na zimne po jakimś czasie podnosi się ale potrafi nagle spaść na zero po kilkunastu kilometrach.
Sprawdzę jeszcze czujniki temperatury w najbliższym czasie.
Komentarz
-
-
uruchom silnik i niech chodzi na luzie az do momentu cyklicznego załączania sie wiatraka na chlodnicy. w miedzy czasie kontrolowac reka temperature wezy dolny i gorny z chlodnicy i zobaczyc w ktorym momencie dolny bedzie goracy, jesli wiatrak zalaczy sie a strzalka bedzie w okolicach polowy wskaznika to czujnik temp jest ok. jezeli dolny waz jest zimny a gorny juz goracy to termostat tez jest raczej ok. ja mialem ten sam problem samochód strasznie sie wolno grzal okazalo sie ze moj styl jazdy i brak obudów z dołu wyjaśnia problemy, na autostradzie przy 150km/h po 2,5 km juz jest 90stopnii szczalka staje jak przyklejona na srodku (czyli termostat dobry) po miescie bez korków jadac ok 50km/h na 5 biegu muskajac tylko gaz przejade 8km a wskaznik ledwo sie dzwiga.....łatwo to wytłumaczyć fizyczniejesli moj silnik ma 55kW ja obciazam go niecale 30% to jest 15kw-20kw biorac pod uwage straty silnika benzynowego ok 40% z czego ok 35% to cieplo łatwo wyliczyc ze silnik generuje moc cieplną 5-6kW (z czego wiekszosc idzie w rure wydechową) biorac pod uwage fakt ze silnik w wiekszosci jest wykonany z aluminium i zeliwa (materialy dobrze oddajace cieplo) i non stop otoczony jest lodowatym powietrzem od spodu i z przodu poprostu nie ma szans sie rozgrzac nie mowiac juz o nagrzewnicy i wlaczonym nadmuchu (NA 4 biegu spokojne 10kW zabierane mocy grzewczej silnika)
Komentarz
-
Komentarz