Falujący wskażnik temp silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arkgas
    Classic
    • 2010
    • 26

    Falujący wskażnik temp silnika

    Może świszczące uszczelki w drzwiach - jest trochę postów na forum
    arkgas
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #2
    Falujący wskażnik temp silnika

    Witam od kilku dni zauważylem u siebie falujący wskażnik temp silnika- jadę ok 10km- temp na dworze ok 4 stopnie C. A wskazówka raz na jakiś czas spada na np 70 oC po chwili powraca na 90 oC za kilkanascie sekund spada na 50oC a po chwili powraca na 90.
    Ja podejrzewam termostat ale moge sie mylić wiec prosze o porady, jeśli to termostat to jaki kupić- jakiego producenta?
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      Oryginał, Wahler, Behr...
      Spotkałem się już z falującą temperaturą i w tym przypadku winny był pęknięty termostat
      Octavia

      Komentarz

      • JanuszSz
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2835
        • Superb II combi (3T5)

        #4
        Gdyby to była wina termostatu,to albo silnik by się nie grzał,albo gotował.Prawdopodobnie umarł czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

        Komentarz

        • laurin
          Rider
          • 2009
          • 727

          #5
          Tez obstawiam czujnik temperatury...

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3778
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Zamieszczone przez JanuszSz
            Prawdopodobnie umarł czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
            objawy bardzo na to wskazują.
            U mnie tak właśnie było i nie tylko u mnie.
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Zamieszczone przez JanuszSz
              Gdyby to była wina termostatu,to albo silnik by się nie grzał,albo gotował.Prawdopodobnie umarł czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
              Ale czujnik temp cieczy czy czujnik do wskaźnika?
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • rogoz
                Rider
                • 2006
                • 397

                #8
                To są dwa osobne czujniki ale we wspólnej obudowie.

                O1 poliftowa: http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1424
                O1 przedliftowa: http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1423

                Komentarz

                • Adam204
                  Rider
                  • 2008
                  • 454

                  #9
                  warto po prostu sprawdzić i termostat i czujnik dla świętego spokoju

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14959
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Zamieszczone przez endryu
                    U mnie tak właśnie było i nie tylko u mnie.
                    u mnie także
                    pozdrawiam - Darek
                    ​​

                    Komentarz

                    • Arekmazi
                      Classic
                      • 2007
                      • 4

                      #11
                      mam ten sam problem, 1.6AKL
                      wymieniłem już termostat być może nie potrzebnie.
                      temperatura na wskaźniku nie rośnie nawet po przejechaniu 10km, gdy mam przełącznik ogrzewania na max. bez włączonego wentylatora
                      Po przekręceniu na zimne po jakimś czasie podnosi się ale potrafi nagle spaść na zero po kilkunastu kilometrach.
                      Sprawdzę jeszcze czujniki temperatury w najbliższym czasie.

                      Komentarz

                      • deviltomek
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 246

                        #12
                        uruchom silnik i niech chodzi na luzie az do momentu cyklicznego załączania sie wiatraka na chlodnicy. w miedzy czasie kontrolowac reka temperature wezy dolny i gorny z chlodnicy i zobaczyc w ktorym momencie dolny bedzie goracy, jesli wiatrak zalaczy sie a strzalka bedzie w okolicach polowy wskaznika to czujnik temp jest ok. jezeli dolny waz jest zimny a gorny juz goracy to termostat tez jest raczej ok. ja mialem ten sam problem samochód strasznie sie wolno grzal okazalo sie ze moj styl jazdy i brak obudów z dołu wyjaśnia problemy, na autostradzie przy 150km/h po 2,5 km juz jest 90stopnii szczalka staje jak przyklejona na srodku (czyli termostat dobry) po miescie bez korków jadac ok 50km/h na 5 biegu muskajac tylko gaz przejade 8km a wskaznik ledwo sie dzwiga.....łatwo to wytłumaczyć fizycznie jesli moj silnik ma 55kW ja obciazam go niecale 30% to jest 15kw-20kw biorac pod uwage straty silnika benzynowego ok 40% z czego ok 35% to cieplo łatwo wyliczyc ze silnik generuje moc cieplną 5-6kW (z czego wiekszosc idzie w rure wydechową) biorac pod uwage fakt ze silnik w wiekszosci jest wykonany z aluminium i zeliwa (materialy dobrze oddajace cieplo) i non stop otoczony jest lodowatym powietrzem od spodu i z przodu poprostu nie ma szans sie rozgrzac nie mowiac juz o nagrzewnicy i wlaczonym nadmuchu (NA 4 biegu spokojne 10kW zabierane mocy grzewczej silnika)

                        Komentarz

                        • Kura
                          Classic
                          • 2010
                          • 16

                          #13
                          Ja swojego kręcę do 2-2,5k/obr i po przejechaniu ok 2km mam już silnik nagrzany przy temp ok -10. Więc z twoim układem jest coś nie tak. (ja również nie mam osłon pod silnikiem)

                          Komentarz

                          • deviltomek
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 246

                            #14
                            obroty nie maja nic wspolnego z obciazeniem silnika

                            Komentarz

                            • Buli.31
                              Drive
                              • 2010
                              • 82

                              #15
                              Ja u siebie miałem identycznie po wymianie czujnika temperatury przy silniku wszystko wróciło do normy.

                              Komentarz

                              Pracuję...